Статут закладу


ПОГОДЖЕНО

Начальник відділу освіти,фізичної

культури та спорту Макарівської

районної державної адміністрації

Начальник відділу

_______________ В.М. Тарнавський

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення Макарівської

районної ради VII скликання 

    від ___________.№ __________    

Голова ради

_________________ О.О. Гулак

СТАТУТ

Ніжиловицької гімназії

Макарівської районної ради

Київської області

код ЄДРПОУ: 20610634

(нова редакція)

2020

І. Загальні положення

1.1. Ніжиловицька гімназія Макарівської районної ради Київської області (далі - гімназія) є закладом загальної середньої освіти комунальної форми власності, заснованим на комунальній власності Макарівської районної ради, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти. Гімназія забезпечує реалізацію права громадян на здобуття дошкільної, початкової та базової загальної середньої освіти. До її складу входять такі структурні підрозділи:

- дошкільне відділення;

- початкова школа (1-4 класи);

- базова середня школа (гімназія 5-9 класи).

1.2. Повна назва: Ніжиловицька гімназія Макарівської районної ради Київської області.

1.3. Скорочена назва: Ніжиловицька гімназія.

1.4. Юридична адреса: 08021, Київська область, Макарівський район, село Ніжиловичі, вул. Першотравнева, 2, тел. 4-11-40, адреса електронної пошти: nizhilovichischool@gmail.com.

1.5. Засновником гімназії є Макарівська районна рада Київської області, яка представляє спільні інтереси територіальної громади району (далі - Засновник).

1.6. Гімназія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про повн загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами центральних органів виконавчої влади, рішеннями органів місцевого самоврядування, Положенням про загальноосвітній заклад освіти та власним Статутом.

1.7. Мовою освітнього процесу в гімназії є державна мова.

1.8. Уповноваженим органом управління є відділ освіти, фізичної культури та спорту Макарівської районної державної адміністрації.

1.9. Головною метою діяльності гімназії є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної, початкової та базової середньої освіти.

1.10.Головними завданнями гімназії є:

- всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань, формування моральних цінностей і соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, власної країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;

- формування в учнів компетентностей, визначених Законом України "Про освіту" та державними стандартами.

1.11. Гімназія є неприбутковою організацією.

1.12. Гімназія є юридичною особою, має печатку, штамп, бланк, ідентифікаційний номер. При необхідності може мати власний баланс і відкривати рахунки в установах банків.

1.13. Дошкільні групи та класи у гімназії формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до гімназії.

1.14. Індивідуальне, інклюзивне навчання та навчання екстерном у гімназії організовуються відповідно до нормативних документів, затверджених Міністерством освіти і науки України.

1.15. Гімназія створює умови для навчання осіб із особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

1.16. Наповнюваність класів у гімназії не може перевищувати:

24 учнів, які здобувають початкову освіту (з 01.09.2024); 30 учнів, які здобувають базову середню освіту.

1.17. У гімназії кількість учнів у класах визначається демографічною ситуацією, але повинна становити не менше п'яти осіб. У разі меншої кількості учнів у класі заняття проводяться за індивідуальною або іншими формами навчання.

1.18. Гімназія може забезпечувати здобуття початкової освіти дітьми (незалежно від їх кількості) одного або різного віку, які можуть бути об'єднані в один чи різні класи (групи). У такому разі освітній процес може організовуватися одним або кількома вчителями, або в будь-якій іншій формі, яка буде найбільш зручною та доцільною для забезпечення здобуття дітьми початкової освіти відповідно до стандарту освіти.

1.19. Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до нормативів, встановлених Міністерством освіти і науки України.

1.20. Гімназія формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію.

1.21. Гімназія має право самостійно приймати рішення та здійснювати освітню діяльність в межах автономії, обсяг якої визначається Законом України «Про освіту», спеціальними законами та цим Статутом.

1.22. Автономія гімназії визначається її правом:

- брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

- налагоджувати внутрішню систему забезпечення якості освіти;

- проходити в установленому порядку громадський нагляд (контроль);

- самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

- самостійно формувати освітню (освітні) програму (програми);

- на основі освітньої (освітніх) програми (програм) розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку;

- спільно з закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, учнів, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному законодавством;

- розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, об'єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством;

- розвивати власну матеріально-технічну та соціальну базу;

- упроваджувати експериментальні програми;

- самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

- користуватись пільгами, передбаченими державою;

- брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

- здавати в оренду майно і приміщення, які тимчасово не використовуються в освітньому процесі у порядку, визначеному законодавством;

- надавати оплачувані освітні послуги відповідно до порядку, визначеного законодавством;

- здійснювати інші дії, що не суперечать законодавству.

1.23. Гімназія як заклад загальної середньої освіти зобов'язана:

- реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

- здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;

- задовільняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування гімназії, в здобутті базової середньої освіти;

- за потреби створювати інклюзивні та/ або спеціальні групи, організовувати навчання для осіб із особливими освітніми потребами;

- проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку, визначеному спеціальним законодавством;

- забезпечувати відповідність рівня базової середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

- оберігати життя і здоров'я здобувачів освіти під час освітнього процесу;

- додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

- забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;

- здійснювати інші повноваження, делеговані засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.

1.24. Медичне обслуговування учнів здійснюється медичним працівником, що входять до штату гімназії або штату закладів охорони здоров'я згідно законодавства.

1.25. Взаємовідносини гімназії з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.26. Гімназія може мати власну символіку: гімн, герб, прапор та інші атрибути, що відображають специфіку його освітнього процесу.

II. Зарахування здобувачів освіти до гімназії, їх відрахування

2.1. Зарахування здобувачів освіти (надалі - учнів (вихованців) до дошкільних груп та всіх класів гімназії здійснюється без проведення конкурсу і, як правило, відповідно до території обслуговування.

2.2. Керівник гімназії зобов'язаний вжити заходів до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до гімназії, Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу.

2.3. Діти старшого дошкільного віку обов'язково охоплюються дошкільною освітою відповідно до стандарту дошкільної освіти.

Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладах дошкільної освіти з урахуванням побажань батьків або осіб, які їх замінюють.

2.4. Зарахування учнів до гімназії здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом керівника.

Для зарахування учня (вихованця) батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім вихованців і дітей, які вступають до першого класу).

2.5. До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

2.6. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової загальної середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Особливості здобуття такими особами повної загальної середньої освіти визначаються спеціальним законом.

2.7. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до гімназії відповідно до законодавства та міжнародних договорів.

2.8. Переведення учнів гімназії до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

У разі переходу учня до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають до гімназії заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого закладу освіти.

III. Організація освітнього процесу

3.1. Організація освітнього процесу у гімназії здійснюється відповідно до законодавства в галузі дошкільної та повної загальної середньої освіти.

3.2. Освітній процес у дошкільному відділенні гімназії здійснюється на основі Базового компонента дошкільної освіти, розробленого Міністерсвом освіти і науки України.

3.3. Освітній процес в початковій та основній ланках гімназії, здійснюється відповідно до програм, розроблених на основі Державного стандарту загальної середньої освіти.

3.4. Освітня програма схвалюється педагогічною радою гімназії та затверджується її керівником.

3.5. Освітня програма має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.

3.6. На основі освітньої програми гімназія складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.

3.7. Гімназія забезпечує відповідність рівня Державних стандартів початкової, базової загальної середньої освіти.

3.8. Гімназія працює за освітніми програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

3.9. Гімназія обирає форми, засоби і методи навчання відповідно до Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту" та Статуту з урахуванням особливостей організації освітнього процесу.

3.10. Гімназія може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник має право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

3.11. Навчальний рік у гімназії починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день.

3.12. Структура навчального року (за семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються гімназією у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.

3.13. Режим роботи гімназії визначається нею на основі відповідних нормативно-правових актів. На час епідемій можна встановлювати особливий режим роботи гімназії за рішенням органів виконавчої влади.

3.14. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не може становити менш як 30 календарних днів.

3.15. Тривалість занять у гімназії становить - дошкільний підрозділ: середня група - 20 хвилин, старша група - 25 хвилин, у 1-х класах - 35 хвилин, 2- 4-х класах - 40 хвилин, у 5-9-х - 45 хвилин.

3.16. Різниця в часі навчальних годин 1-4 класів обов'язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.

3.17. Зміна тривалості занять допускається за погодженням з відділом освіти, фізичної культури та спорту Макарівської райдержадміністрації відповідно до норм чинного законодавства.

3.18. Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання.

3.19. Гімназія може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

3.20. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого і четвертого уроку) - 20 хвилин.

3.21. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується керівником гімназії.

3.22. Відволікання учнів (вихованців) від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

3.23. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених освітньою програмою та навчальним планом гімназії, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

3.24. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів. Учням 1-х класів домашні завдання не задаються.

3.25. У гімназії забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

3.26. Примусове залучення учнів (вихованців) гімназії до вступу в будь-які об'єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

3.27. Дисципліна в гімназії дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та Статуту. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

IV. Оцінювання навчальних досягнень учнів

4.1. Оцінювання рівня досягнень учнів здійснюється вербально та за 12-бальною системою відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, визначених Міністерством освіти і науки України.

4.2. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України. Результати освітньої діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

4.3. У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради гімназії може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу.

У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

4.4. Гімназія може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з відділом освіти, фізичної культури та спорту Макарівської райдержадміністрації. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

4.5. Навчання у випускних (4-х, 9-х) класах гімназії завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки України.

В окремих випадках учні за станом здоров'я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерства освіти і науки України та Міністерством охорони здоров'я України.

4.6. Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями районного інклюзивно-ресурсного центру. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах або навчатися у гімназії за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

4.7. Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

4.8. Після успішного завершення навчання за освітньою програмою здобувачі освіти (крім вихованців дошкільного відділення) отримують відповідний документ про освіту. Порядок виготовлення, видачі та обліку документів про освіту, вимоги до їх форми та/або змісту визначаються законодавством. Виготовлення документів про здобуття базової загальної середньої освіти здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.

4.9. Учням, які закінчили гімназію, видається свідоцтво про здобуття базової загальної середньої освіти. Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до старшої школи ліцею, закладу професійно-технічної освіти, закладу фахової передвищої освіти.

4.10. Випускникам 9-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.

Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.

4.11. За відмінні успіхи в навчанні учні 2-8-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом "За високі досягнення у навчанні". За відмінні успіхи в навчанні випускникам 9-х класів видається свідоцтво про здобуття базової загальної середньої освіти з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється Міністерством освіти і науки України.

За успіхи у навчанні (праці) для учасників освітнього процесу гімназії можуть встановлюватися різні форми морального і матеріального заохочення.

4.12. Свідоцтва про про здобуття базової загальної середньої освіти та відповідні додатки до них реєструються у книзі обліку та видачі документів про освіту.

Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, похвальних листів здійснюється адміністрацією гімназії.

V. Учасники освітнього процесу

5.1. Учасниками освітнього процесу в гімназії є: діти дошкільного віку, учні, педагогічні працівники, бібліотекарі, інші спеціалісти, батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють.

5.2. Статус, права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", іншими актами законодавства, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку гімназії.

5.3. Здобувачі освіти - вихованці, учні, які здобувають освіту за будь-яким видом та формою здобуття освіти.

5.4. Здобувачі освіти мають право на:

- навчання впродовж життя та академічну мобільність;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, запропонованих гімназією освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об'єктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувача освіти;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою гімназії та послугами її структурних підрозділів у порядку, встановленому гімназією відповідно до спеціальних законів;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- забезпечення стипендіями у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

- трудову діяльність у позанавчальний час;

- участь у громадському самоврядуванні та управлінні гімназією;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб із особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

5.5. Здобувачі освіти зобов'язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності) та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти, дотримуючись принципу академічної доброчесності.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- дбайливо ставитися до майна гімназії, у випадку його пошкодження відшкодувати збиток за допомогою батьків;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров'я, здоров'я оточуючих, довкілля;

- без поважних причин не пропускати та не запізнюватись на уроки.

  • Учні залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
  • Діти з особливими освітніми потребами забезпечуються допоміжними засобами для навчання в гімназії у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України.
  • Здобувачі освіти мають також інші права та обов'язки, передбачені законодавством та установчими документами гімназії.

5.9. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов'язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

5.10. На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров'я яких дозволяють виконувати професійні обов'язки. Перелік посад педагогічних працівників встановлюється Кабінетом Міністрів України.

5.11. До педагогічної діяльності у гімназії не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

5.12. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників гімназії, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України "Про повну загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.

5.13.Педагогічні працівники гімназії приймаються на роботу за трудовими договорами відповідно до вимог Законом України "Про повну загальну середню освіту" та законодавства про працю.

5.14.Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника, протягом першого року роботи повинні пройти педагогічну інтернатуру. Положення про педагогічну інтернатуру затверджується Міністерством освіти і науки України.

5.15.Педагогічна інтернатура організовується відповідно до наказу керівника гімназії, що видається в день призначення особи на посаду педагогічного працівника.

5.16.Педагогічні працівники гімназії, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.

5.17. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником гімназії.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу 18 навчальних годин на тиждень) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

5.18. Педагогічне навантаження вихователя дошкільного відділення гімназії становить 30 годин, асистента вчителя у закладі загальної середньої освіти - 25 годин на тиждень.

5.19. Заступник керівника, педагогічні та інші працівники гімназії призначаються на посади та звільняються з посад керівником гімназії. Керівник має право оголосити конкурс на вакантну посаду.

Керівник гімназії призначає класних керівників, завідувачів навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов'язки яких визначаються нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки, правилами внутрішнього розпорядку, посадовими інструкціями та цим Статутом.

5.20. Педагогічні працівники гімназії підлягають атестації відповідно до Закону України "Про освіту" з урахуванням Закону України "Про повну загальну середню освіту" та в порядку, затвердженому Міністерством освіти і науки України.

Атестація педагогічних працівників може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п'ять років, крім випадків, передбачених законодавством.

5.21. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.

Рішення атестаційної комісії може бути підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи у порядку, встановленому законодавством.

5.22. Право на проходження сертифікації мають педагогічні працівники, які працюють не менше двох років у гімназії, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та мають педагогічне навантаження.

5.23. Педагогічні працівники гімназії мають право на:

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою гімназії та послугами її структурних підрозділів у порядку, встановленому гімназією відповідно до спеціальних законів;

- підвищення кваліфікації, сертифікацію, перепідготовку;

- щорічне підвищення кваліфікації, що здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту". Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п'яти років не може бути меншою за 150 годин, у вихователя 120 годин, із яких певна кількість годин має бути обов'язково спрямована на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;

- підвищення кваліфікації може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці (на виробництві) тощо);

- педагогічні працівники мають право підвищувати кваліфікацію у закладах освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою. Результати підвищення кваліфікації у таких закладах освіти не потребують окремого визнання і підтвердження;

- педагогічні працівники мають право підвищувати кваліфікацію в інших суб'єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб. Результати підвищення кваліфікації педагогічного працівника у таких суб'єктів визнаються окремим рішенням педагогічної ради;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб'єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

- справедливе та об'єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

- захист професійної честі та гідності;

- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами гімназії;

- творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

- забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;

- забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;

- безпечні і нешкідливі умови праці;

- подовжену оплачувану відпустку;

- участь у громадському самоврядуванні гімназії;

- участь у роботі колегіальних органів управління гімназії.

5.24. Педагогічні працівники закладу зобов'язані:

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров'я;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності.

Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;

- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

- об'єктивне оцінювання результатів навчання;

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території гімназії алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку гімназії, виконувати свої посадові обов'язки.

5.25. Педагогічні працівники мають також інші права та обов'язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами гімназії.

5.26. Права та обов'язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами гімназії.

5.27. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

5.28. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку гімназії, не виконують посадових обов'язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

5.29. Права і обов'язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку гімназії.

5.30. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

- звертатися до гімназії, органів управління освітою з питань освіти;

- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

- брати участь у громадському самоврядуванні гімназії, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування гімназії;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у гімназії та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

- отримувати інформацію про діяльність гімназії, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у гімназії та її освітньої діяльності.

5.31. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров'я, здоров'я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров'я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

5.32. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, гімназія може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

VI. Управління гімназією та громадське самоврядування в гімназії

6.1.Управління гімназією в межах повноважень, визначених законами та Статутом, здійснюють:

- Засновник;

- директор;

- педагогічна рада;

- збори колективу;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

Трудові відносини в системі загальної середньої освіти регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами.

6.2. Директор гімназії здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність гімназії.

Повноваження (права і обов'язки) та відповідальність керівника гімназії визначаються законом та установчими документами гімназії.

Директор є представником гімназії у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами гімназії.

6.3. Директор гімназії призначається Засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту та стаж педагогічної роботи не менше трьох років.

Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами гімназії.

6.4. Директор призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника гімназії вперше) на підставі рішення конкурсної комісії.

6.5. Положення про конкурс на посаду керівника розробляє та затверджує Засновник на підставі типового положення, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

6.6. Одна і та сама особа не може бути керівником більше ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника гімназії, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в гімназії на іншій посаді.

6.7. Директор гімназії:

- організовує діяльність гімназії;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності гімназії;

- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов'язки;

- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю гімназії;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування гімназії;

- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників гімназії;

- здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами гімназії.

6.8. Директор гімназії є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладом.

6.9. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

6.10. Педагогічна рада:

- планує роботу гімназії;

- схвалює освітню (освітні) програму (програми) гімназії та оцінює результативність її (їх) виконання;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників гімназії та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників гімназії та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов'язків;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту гімназії та проведення громадської акредитації гімназії;

- розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом гімназії до її повноважень.

Рішення педагогічної ради вводяться в дію рішеннями керівника гімназії.

6.11. Громадське самоврядування в гімназії - це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в гімназії, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні гімназією у межах повноважень, визначених законом та установчими документами гімназії.

6.12. Громадське самоврядування та державно-громадське управління у гімназії здійснюються на принципах:

- пріоритету прав і свобод людини і громадянина;

- верховенства права;

- взаємної поваги та партнерства;

- репрезентативності органів громадського самоврядування, громадських об'єднань та інших інститутів громадянського суспільства і правоможності їх представників;

- обов'язковості розгляду пропозицій сторін;

- пріоритету узгоджувальних процедур;

- прозорості, відкритості та гласності;

- обов'язковості дотримання досягнутих домовленостей;

- взаємної відповідальності сторін.

6.13. У гімназії можуть діяти:

- органи самоврядування працівників гімназії;

- органи самоврядування здобувачів освіти;

- органи батьківського самоврядування;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

6.14. У гімназії органи громадського самоврядування створюються:

- за ініціативою учасників освітнього процесу;

- за ініціативою фізичних осіб та/або громадських об'єднань, інших інститутів громадянського суспільства, установчими документами яких передбачена діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з особливими освітніми потребами відповідно до законодавства.

6.15. Органи громадського самоврядування мають права (повноваження), визначені спеціальними законами та/або установчими документами гімназії та можуть здійснювати інші права, не заборонені законом.

6.16. Для забезпечення державно-громадського управління у гімназії можуть утворюватися репрезентативні громадські об'єднання, що представляють, у тому числі:

- педагогічних працівників;

- здобувачів освіти;

- батьків;

- об'єднання зазначених категорій осіб.

6.17. Органи державно-громадського управління у гімназії утворюються за рішенням органів місцевого самоврядування у формі робочих груп, дорадчих, громадських, експертних та інших органів.

Органи державно-громадського управління у сфері освіти мають повноваження, передбачені актами про їх утворення.

6.18. При гімназії за рішенням Засновника може створюватися і діяти піклувальна рада. Піклувальна рада гімназії створюється за рішенням Засновника відповідно до спеціальних законів. Порядок формування піклувальної ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами гімназії.

6.19. Піклувальна рада гімназії сприяє вирішенню перспективних завдань її розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення її діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії гімназії з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

6.20. Члени наглядової (піклувальної) ради гімназії мають право брати участь у роботі колегіальних органів гімназії з правом дорадчого голосу.

6.21. До складу наглядової (піклувальної) ради гімназії не можуть входити здобувачі освіти та працівники гімназії.

6.22. Піклувальна рада має право:

- брати участь у визначенні стратегії розвитку гімназії та контролювати її виконання;

- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

- аналізувати та оцінювати діяльність гімназії та її керівника;

- контролювати виконання кошторису та/або бюджету гімназії і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов'язковими для розгляду керівником гімназії;

- вносити засновнику гімназії подання про заохочення або відкликання керівника гімназії з підстав, визначених законом;

- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами гімназії.

6.23. Класні керівники:

- сприяють забезпеченню умов для засвоєння учнями рівня та обсягу освіти, а також розвиткові їх здібностей;

- створюють умови для організації змістовного дозвілля, профілактики бездоглядності, правопорушень, планують та проводять відповідні заходи;

- сприяють підготовці учнів до самостійного життя;

- проводять виховну роботу з урахуванням вікових та індивідуально-психологічних особливостей дітей, їх нахилів, інтересів, задатків, готовності до певних видів діяльності, а також рівня сформованості учнівського колективу.

6.24. У гімназії можуть функціонувати методична рада, методичні об'єднання, творчі (динамічні) групи, школа молодого вчителя тощо, що охоплюють спеціалістів певного професійного спрямування.

VIІ. Прозорість та інформаційна відкритість закладу

7.1. Гімназія формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює на своєму веб-сайті таку інформацію:

- Статут;

- ліцензії на провадження освітньої діяльності;

- сертифікати про акредитацію освітніх програм;

- структуру та органи управління;

- кадровий склад згідно з ліцензійними умовами;

- освітні програми та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

- територію обслуговування;

- ліцензований обсяг та фактичну кількість осіб, які навчаються у гімназії;

- мову освітнього процесу;

- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

- матеріально-технічне забезпечення;

- результати моніторингу якості освіти;

- річний звіт про діяльність гімназії;

- умови доступності для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням гімназії або на вимогу законодавства.

7.2.Гімназія зобов'язана оприлюднювати на веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законодавством.

Перелік додаткової інформації, обов'язкової для оприлюднення гімназією, може визначатися спеціальними законами.

VIIІ. Фінансово-господарська діяльність

8.1.Фінансово-господарська діяльність гімназії здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів.

8.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази фінансуються за рахунок коштів Засновника та інших джерел фінансування.

8.3.Гімназія може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України або Засновник.

8.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку визначається директором відповідно до законодавства. Бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно гімназією або через централізовану бухгалтерію відділу освіти, фізичної культури та спорту Макарівської райдержадміністрації.

8.5. Фінансово-господарська діяльність здійснюється на основі кошторису гімназії.

8.6. Джерелами фінансування гімназії відповідно до законодавства є:

- кошти Засновника;

- кошти місцевого бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;

- кошти фізичних, юридичних осіб;

- кошти, отримані за надання платних послуг;

- плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;

- доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;

- гранти вітчизняних і міжнародних організацій;

- добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;

- інші джерела, не заборонені законодавством.

8.7. Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані гімназією за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевого бюджету. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену Статутом.

Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять до гімназії у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком.

Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна гімназії, використовуються виключно на зміцнення матеріально-технічної бази.

У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні асигнування гімназії не зменшуються.

Гімназія самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої Статутом, укладеними договорами.

8.8.Гімназія має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

8.9. Кошти гімназії зберігаються на його рахунках у Державній казначейській службі України і знаходяться у повному його розпорядженні. Невикористані за звітний період кошти вилученню не підлягають за умови виконання гімназією розрахункових показників його розвитку, якщо інше не передбачено законодавством.

8.10. Штатний розпис гімназії затверджується директором на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти.

8.11. За наявності додаткових коштів на фінансування гімназії можливе збільшення фонду заробітної плати для індивідуального преміювання працівників.

8.12. За наявності фінансових можливостей (асигнувань) засновника додатково можуть виділятися бюджетні кошти на поділ класів на групи з окремих предметів, факультативи, консультації, індивідуальне, інклюзивне навчання та для організації позакласної (гуртки, лекції, курси тощо), методичної, науково-експериментальної роботи.

8.13. Для забезпечення ефективного управління освітнім процесом і проведення науково-методичної роботи (за наявності бюджетних та додаткових коштів) можуть бути введені додаткові посади за погодженням органів місцевого самоврядування.

ІХ Матеріально-технічна база

9.1. Матеріально-технічна база гімназії включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно гімназії перебуває у комунальній власності Засновника.

Гімназія, відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм із їх охорони.

Вимоги до матеріально-технічної бази гімназії визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.

9.2. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна гімназії проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані гімназії внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до законодавства.

9.3. Держава гарантує безоплатне забезпечення підручниками (у тому числі електронними), посібниками всіх учнів та педагогічних працівників у порядку, встановленому законодавством.

Х. Міжнародне співробітництво

10.1. Гімназія має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки із закладами освіти, підприємствами, установами, організаціями, науковими установами системи освіти іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами тощо.

10.2. Гімназія має право провадити зовнішньоекономічну діяльність відповідно до законодавства на основі договорів, укладених нею з іноземними юридичними, фізичними особами, мати власний валютний рахунок, провадити спільну діяльність, у тому числі шляхом створення спільних підприємств (установ).

10.3. Валютні, матеріальні надходження від провадження зовнішньоекономічної діяльності використовуються гімназією, для забезпечення власної діяльності, визначеної установчими документами згідно із законодавством.

10.4. Гімназія, педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів і програм.

XІ. Контроль (нагляд) за діяльністю гімназії

11.1. У гімназії функціонує внутрішня система забезпечення якості освіти і може включати:

- стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;

- систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівника;

- забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти;

- забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління гімназією;

- створення в гімназії інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

- інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами гімназії.

11.2. Основною формою державного контролю за діяльністю гімназії є інституційний аудит, який проводиться державною службою якості освіти та її територіальними органами.у плановому порядку один раз на 10 років .

11.3. Інституційний аудит - це комплексна зовнішня перевірка та оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу, які забезпечують його ефективну роботу та сталий розвиток.

11.4. Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою Засновника, керівника, колегіального органу управління, вищого колегіального органу громадського самоврядування або наглядової (піклувальної) ради гімназії.

11.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайті гімназії, Засновника та органу, що здійснив інституційний аудит.

11.6. У разі, якщо гімназія має чинний сертифікат про громадську акредитацію, вважається такою, що успішно пройшла інституційний аудит у плановому порядку.

XІІ. Відповідальність за порушення законодавства про повну загальну середню освіту

12.1. Посадові особи і громадяни, винні у порушенні законодавства про повну загальну середню освіту, несуть відповідальність у порядку, встановленому чинним законодавством.

12.2. Шкода, заподіяна учнями гімназії, відшкодовується відповідно до законодавства України.

12.3. Злісне ухилення батьків від виконання обов'язків щодо здобуття їх неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою для позбавлення їх батьківських прав.

ХІІІ. Створення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання гімназії

13.1. Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) гімназії приймає її Засновник. Гімназія створюється відповідно до ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері повної загальної середньої освіти.

13.2. У разі реорганізації чи ліквідації гімназії Засновник зобов'язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття повної загальної середньої освіти.

13.3. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління гімназією.

Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно гімназії, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику.

  • У випадку реорганізації права та зобов'язання гімназії переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів.

13.5.У разі ліквідації гімназії його активи передаються іншій неприбутковій організації або зараховуються до доходу бюджету.

13.6. Гімназія вважається реорганізованою (ліквідованою) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.

ІV.Прикінцеві положення

  • Цей Статут набирає чинності після його затвердження та реєстрації в уповноважених для цього органах.
  • В разі виникнення потреби, до даного Статуту можуть вноситися зміни і доповнення. Зміни до Статуту розробляються керівником гімназії та затверджуються рішенням Засновника.
  • Зміни та доповнення до Статуту набирають чинності з дня їх державної реєстрації.
  • Усі відповідним чином посвідчені примірники Статуту мають однакову юридичну силу та зберігаються: один - у Засновника, один - у відділі освіти, фізичної культури та спорту Макарівської районної державної адміністрації; один - у директора гімназії та один - в державних органах, що здійснили реєстрацію.
  • З питань, не врегульованих Статутом, гімназія керується чинним законодавством України. Якщо одне з положень Статуту буде визнано недійсним, це не торкається решти його положень. Якщо одне із положень Статуту, у зв'язку із внесенням змін до законодавства, стає таким, що йому суперечить, Засновник застосовує норми, передбачені новим законодавством, та зобов'язується внести відповідні зміни.

Голова районної ради О.О.Гулак

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати